Styczniowy raport z TMP
Marzec - kwiecie�, to przypuszczalny termin oddania do u�ytku Mostu P�nocnego. W styczniu b�dzie gromadzona dokumentacja inwestycji, kt�ra pos�u�y licznym odbiorom, bowiem trasa Mostu P�nocnego to 15 r�nych obiekt�w m.in. jezdni, wiadukt�w i estakad.
Most, a �ci�lej jego obie jezdnie - p�nocna i po�udniowa, znajduj�ce si� na osobnych mostach - ma ju� za sob� pr�by obci��eniowe, kt�re symulowa�y obci��enie konstrukcji w trakcie u�ytkowania. Podczas tego typu pr�b jest mierzony spos�b i stopie� ugi�cia konstrukcji pod ci�arem. W przypadku most�w stosuje si� z regu�y wype�nione piaskiem auta ci�arowe. Most P�nocny by� obci��any przez trzy kolejne dni. Pierwszy i drugi dzie� przeznaczone by�y na pr�by statyczne, kt�re polega�y na obci��aniu prz�s�a nurtowego. Do pierwszej pr�by statycznej u�yto 16 wype�nionych ci�ar�wek, kt�re ��cznie wa�y�y 512 ton. Drugiego dnia pr�b statycznych prz�s�o nurtowe zosta�o przygwo�d�one ci�arem 28 ci�ar�wek, kt�re wa�y�y 890 ton. Trzeci dzie� pr�b obci��eniowych przebiega� pod znakiem pr�b dynamicznych - ci�ar�wki wje�d�a�y na most i zje�d�a�y z niego. Wynik test�w jest pozytywny.